Re: Familienforschung Becker / Peltzer in Wolhynien

Gilberto Ceratti @, Samstag, 25.10.2008, 01:37 (vor 6405 Tagen) @ Regina Steffensen

Dear Regina,
My name is Gilberto Ceratti and I am descendent from Franz Becker (or Baecker)(my great grand father) who married Sofia Pelzer around 1885-1990 most likely in Volhynia, Russia (today Ukraine) before they immigrated to Brazil around 1990 - 1995 with his parentes Jacob and Clara, brothers/sisters: Christine, Ludwig born in 1864, George born in 1874, Rosalia born in 1878 and Gottlieb born in 1882 (approximated years based on death information from Luteran churches in Brazil. We think that Franz was born in Poland (Kielce?) before he and his parents moved to Volhynia.
I will appreciate very much if you have any info that can help us to build the Becker/Beacker Family Tree.
Thank you very much,
Gilberto Ceratti
Now I live in the U.S. with my family.
3935 Magnolia Circle
Maumee, Ohio 43537
Home Phone: 419 868 4670

---
Sinngemäße Übersetzung:

Mein Name ist Gilberto Ceratti und ich bin ein Nachfahre von Franz Becker/Baecker (mein Urgroßvater). Er heiratete Sofia Pelzer ungefähr 1885-1990 wahrscheinlich in Wolhynien, Russland (heute Ukraine) bevor sie 1990-1995 mit seinen Eltern Jacob und Clara und seinen Geschwistern Christine, Ludwig * 1864, George * 1874, Rosalie * 1878 und Gottlieb * 1882 nach Brasilien ausgewandert sind (Die ungefähren Geburtsjahre beruhen auf den Sterbedaten der lutherischen Kirche in Brasilien). Wir denken, daß Franz in Polen (Kielce ?) geboren wurde bevor er mit seinen Eltern nach Wolhynien gegangen ist.

gesamter Thread:

RSS-Feed dieser Diskussion