Freigang

Eduard Kurbatov @, Samstag, 08.07.2023, 14:15 (vor 502 Tagen)

Hello, my name is Eduard, I am from Russia, my ancestors lived in the village of Neymanovka, my great-great-grandfather Freigang Adolph, born in 1887, he had brothers but they left for America, he was shot in 1938. Help me find information about my family, thank you!

Freigang

Ingra Freigang-Bauer @, Marburg, Dienstag, 11.07.2023, 23:10 (vor 499 Tagen) @ Eduard Kurbatov

Hello Eduard,
My grandfather Erwin Freigang was born in 1897 in Neumanowka, so i think, our ancestors were actually related. This is very interesting, please send me more Information.
My family fled in 1931 from Neumanowka to Harbin (China). Some relatives moved from China to Australia, USA or Canada, only my father and his brother went to Germany.
Best regards Ingra Freigang-Bauer

Freigang

Eduard Kurbatov @, Mittwoch, 12.07.2023, 07:19 (vor 498 Tagen) @ Ingra Freigang-Bauer

Großvater Adolf lebte in der Region Luhansk, dem Dorf Chepigovka, heiratete Selma Pelts. Sie wurden von Otto und Linda Fraigang geboren und wurden 1938 von Adolf erschossen, 1941 wurde die ganze Familie nach Kasachstan verbannt, Linda kam ins Arbeitslager und starb dort, Otto war jünger und lebte, dann wurde sein Sohn Valery (mein Großvater) und viele andere Kinder geboren, in den 90ern gingen alle außer Valery nach Deutschland. Im Jahr 2000 zogen wir nach Russland. Die Verbindungen zu den Vorfahren sind alle verschwunden, egal wie ich suche, ich kann es nicht finden, ich habe ein paar Fotos von Großvaters Bruder Adolf, ich kann es Ihnen schicken. Mit freundlichen Grüßen, Edward.

RSS-Feed dieser Diskussion