Jeske from Adolin
I'm not sure if this is the right place to ask questions. My grandmother was born in Wolhynien in 1911. She left with her parents and brother in 1913. Her name was Agathe Jeske. Her parents were Henriette and Reinhold Jeske. Henriette's maiden name is Wedmann. Henriette's parents were Michael and Elisabeth. Reinhold's father was Wilhelm. Reinhold also had a brother named Albert. My grandma was born in Adolin (also spelled Adelin). If anyone knows anything about Adolin, please let me know.
Thanks, Nancy
Übersetzung:
Ich weiß nicht, ob meine Frage hier an der richtigen Stelle ist. Meine Großmutter wurde 1911 in Wolhynien geboren und ging von dort 1913 mit ihren Eltern und einem Bruder weg. Sie hieß Agathe JESKE. Ihre Eltern waren Reinhold JESKE und Henriette WEDMAN. Henriettes Eltern waren Michael WEDMAN und Elisabeth. Reinhold Jeskes Vater war Wilhelm JESKE. Reinhold hatte noch einen Bruder, Albert.
Meine Großmutter wurde in Adolin (Adelin) geboren. Wenn jemand etwas über Adolin weiß, lassen Sie es mich bitte wissen.