Fuerstendorf/Lesnia & Amelin | Roesler, Lucius

Chris Muethel @, Montag, 09.08.2021, 23:58 (vor 47 Tagen)

Hi, I am looking on information into the Roesler and Lucius family in Fuerstendorf/Lesnia. My great grand aunt, Emilie Lucius, and her husband, Karl Friedrich Roesler, lived there and had at least 4 children. I do not know any birth or death dates for either of them, but I am assuming around the late 1870s or early to mid 1880s. We do know Emilie's siblings were born in Amelin. They had Oswald (1903), Friedrich (1904), Leopold (1906), and Charlotte (1912). I have found records of the first three children being born in Fuerstendorf/Lesnia on SGGEE, but not Charlotte's.

I was hoping someone could give any information into trying to find records in Fuerstendorf/Lesnia as well as any information on the Roesler or Lucius families in both Fuerstendorf/Lesnia and Amelin. It would also be very helpful if anyone could recommend resources to find families between 1918 when SGGEE stops and before EWZ records. I have found some ancestors in EWZ records, but many died before that time. Thank you, any help would be greatly appreciated.

~~~~~~~

Sinngemäße Übersetzung:

Hallo, ich suche Informationen zur Familie Roesler und Lucius in Fürstendorf/Lesnia. Meine Urgroßtante Emilie Lucius und ihr Mann Karl Friedrich Roesler lebten dort und hatten mindestens 4 Kinder. Ich kenne keine Geburts- oder Sterbedaten von beiden, aber ich gehe davon aus, dass sie Ende der 1870er oder Anfang bis Mitte der 1880er Jahre geboren sind. Wir wissen, dass Emilies Geschwister in Amelin geboren wurden. Sie hatten Oswald (1903), Friedrich (1904), Leopold (1906) und Charlotte (1912). Ich habe bei der SGGEE Aufzeichnungen über die ersten drei Kinder gefunden, die in Fürstendorf/Lesnia geboren wurden, aber nicht für Charlotte.

Ich hatte gehofft, dass mir jemand Informationen geben könnte, um Aufzeichnungen in Fürstendorf/Lesnia zu finden, sowie Informationen über die Familien Roesler oder Lucius sowohl in Fürstendorf/Lesnia als auch in Amelin. Es wäre auch sehr hilfreich, wenn jemand Quellen empfehlen könnte, um Familien zwischen 1918, als die SGGEE aufhört, und vor EWZ-Aufzeichnungen zu finden. Ich habe einige Vorfahren in EWZ-Aufzeichnungen gefunden, aber viele sind vor dieser Zeit gestorben. Vielen Dank, für jede Hilfe wäre ich sehr dankbar.

RSS-Feed dieser Diskussion